Le français suit l'anglais.

Our spending (% per program)

Monitoring the river's health: Understanding river conditions requires teamwork. Citizens highlight problems, monitor river conditions and share observations that help us improve enforcement and decision-making throughout the watershed.

Protecting the river means growing a community that stands up for water protection, strengthens public policy and enforces laws that keep our waters swimmable, drinkable and fishable.

Increasing awareness and understanding about the river inspires commitment and action from people like you.


Financial report

(April 1, 2014 - March 31, 2015)

Revenue

Foundation Grants                                                      $168,805.60

Individual Donations                                                    $38,435.08

Government Grants                                                             $37,751.69

Corporate Donations                                                          $63,069.85

Riverkeeper Events                                                           $149,043.75

Amortization of deferred capital assets                              $7,534.47

Other                                                                                     $3,786.00

Total Revenue                                                        $468,426.44


Expenses

Program Costs

Staff Salaries                                                                 $239,836.90

Education, outreach and events                                      $30,130.10

Equipment Rental and Lab Fees                                         $7,151.13

Travel                                                                                  $5,333.33

Communications                                                                 $7,194.87

Sub-contracts                                                                    $73,212.92

Office Equipment and supplies                                        $10,116.35

Professional Fees                                                            $16,838.32

Amortization of Capital Assets                                        $13,413.65

Total Program Costs                                           $403,227.57


 

Fundraising

Fundraising Salaries                                                       $20,960.11

Sub-Contracts                                                                $29,482.20

Fundraising Activities                                                   $42,302.02

Total Fundraising Costs                                            $92,744.33



Overhead & Administrative Costs

Rent                                                                                $20,821.32

Insurance                                                                          $1,823.48

Bank and Online Transaction Fees                               $2,962.69

Telecommunications                                                       $4,342.74

Professional Development and Membership Fees        $1,712.63

Admin Salaries                                                               $52,530.43

Total Overhead and Administrative Costs        $84,193.29


Totals

Total Expenses                                                      $580,165.19

Excess (Deficiency)                                              ($111,738.75)

The deficiency of revenue over expenses is detailed in our audited financial statements that are available upon request. Our projects cross financial years and the deficiency in FY 2015 absorbs a surplus that was recorded in FY 2014.  As all charities are required to do, we report additional financial information to the Canada Revenue Agency in our annual information return.

For more information please contact Meredith Brown, Executive Director at 613-321-1120 or at mbrown@ottawariverkeeper.ca


RAPPORT FINANCIER

Nos dépenses (% par programme)

La surveillance est notre science citoyenne au travail; faire des observations et recueillir des données permet d’éclairer les décisions qui permettront d'améliorer la santé de nos rivières et de nos collectivités.

Préserver la rivière signifie fonder une communauté qui se tient debout pour protéger l'eau, pour renforcer la politique publique et pour que les lois qui maintiennent nos rivières propices à la baignade, à la pêche et pour l’eau potable soient appliquées.

Accroître la sensibilisation et la connaissance de la rivière inspire les gens comme vous à s’engager et à passer à l’action.


RAPPORT FINANCIER

(1 AVRIL, 2014 – 31 MARS 2015)

REVENUS

Fondations                                                                                                                       168 805,60 $

Dons d’individus                                                                                                                         38 435,08 $

Commandites gouvernementales                                                                                            37 751,69 $

Subventions                                                                                                                               63 069,85 $

Événements                                                                                                                              149 043,75 $

Amortissement des apports reportés afférents aux immobilisations corporelles                7 534,47 $

Autre                                                                                                                                            3 786,00 $

Total des revenus                                                                                                      468 426,44 $


DÉPENSES

Programmes

Salaires et charges sociales                                                                                               239 836,90 $

Éducation, activités de sensibilisation et événements                                                        30 130,10 $

Location des équipements et frais de laboratoire                                                                  7 151,13 $

Déplacement                                                                                                                            5 333,33 $

Communications                                                                                                                        7 194,87 $

Sous-traitance                                                                                                                         73 212,92 $

Équipements et fournitures de bureau                                                                                  10 116,35 $

Services professionnels                                                                                                         16 838,32 $

Amortissement des immobilisations corporelles                                                                 13 413,65 $

Dépenses sur les programmes                                                                             403 227,57 $


 

Collecte de fonds

Salaires liées à la collecte de fonds                                                                                       20 960,11 $

Sous-traitance                                                                                                                          29 482,20 $

Activités associées à la collecte de fonds                                                                           42 302,02 $

Dépenses sur la collecte de fonds                                                                                    92 744,33 $



Frais généraux et coûts d’administration

Loyer                                                                                                                                     20 821,32 $

Assurance                                                                                                                               1 823,48 $

Frais liés aux transactions en ligne et aux transactions bancaires                                     2 962,69 $

Télécommunications                                                                                                            4 342,74 $

Développement professionnel et frais d’adhésion                                                            1 712,63 $

Salaires liées aux collectes de fonds et à l’administration                                           52 530,43 $

Dépenses sur les frais généraux et les coûts d’administration                       84 193,29 $


TOTAUX

DÉPENSES                                                                                                             580 165,19 $

SURPLUS (PERTE)                                                                                               (111 738,75) $

 

Les détails de la déficience budgétaire se retrouvent dans nos états financiers vérifiés, disponibles sur demande. Nos projets traversant les exercices, la déficience budgétaire de 2015 représente des dépenses engagées en 2014. Comme les organismes de bienfaisance sont tenus de le faire, nous présentons également des données financières supplémentaires à l'Agence du revenu du Canada dans notre déclaration d'impôt annuelle.

Pour de plus amples renseignements, veuillez contacter Meredith Brown, Directrice générale, au (613) 321-1120 ou au mbrown@ottawariverkeeper.ca